tror jag tog på mig fel peruk idag

Kollar en gång extra i spegeln idag, är jag blond eller brunett? jo jag är nog brunett, eller???

Sjukgymnasten sa ju INGEN JYMPA, och ändå planerar jag in ”intervall flex” på söndag kväll.
Så här beskriver Friskis&Svettis själva passet
”Under första hälften av passet utmanar du din kondition och styrka i ett tufft intervallupplägg. Under andra hälften tränar du din rörlighet.
Intervalldelen har högintensiv karaktär och växlar hela tiden mellan övningar för styrka och kondition. I flexdelen tränar du din funktionella rörlighet i ett dynamiskt och fokuserat flow. De muskler du tröttat ut i intervallavsnittet sträcks ut och blir rörliga, smidiga och avslappnade.

IntervallFlex är ett träningspass du lämnar med ett nöjt leende, om du gillar att ta i och är rustad för intensiv träning. ”

Ja men det låter väl som ett pass för en tjej som inte ska jympa???
Hepp, avbokade passet och skrattade för mig själv.

Den där hostan jag hade häromdagen är förhoppningsvis borta, snuvan försvann med allergipiller och kattbad!

Hur har det då gått första dagarna av min utmaning?
Än så länge pepsimaxfri.
Humör som en jävla argbigga och sprängande huvudvärk.
Hur många km har jag hunnit med då?
10 km så jag får väl öka lite har jag en känsla av…

I kväll ska jag testa skivstångspass, spännande att se hur mycket träningsvärk jag får av det!
Inte kört skivstång på LÄNGE!
Nej skivstång är inte jympa, det är styrketräning i grupp 🙂


Lämna en kommentar