Mördad på gymmet

Published 4 juli, 2007 by melarin

Jaha, dagens händelser:
pratade med läkaren om att ändra medicin för att få hjälp att gå ner i vikt, men varken acomplia eller reductil passar mig eftersom jag har epilepsi. Tydligen sänker dom anfallströskeln och det vill jag absolut inte!
Nåväl, något missnöjd med samtalet tvingar jag mig genom dagen och tar mig ner till gymmet för att köra hårt, eller i alla fall vad jag tycker är hårt.

Igår tränade jag mage, ben och axlar, så dagens pass är: biceps, triceps, bröst och rygg.
Jag hinner träna bröst, halva tricepspasset och halva bicepspasset när Stefan kommer fram (en av instruktörerna). Han började ställa frågor om min eventuella magoperation, hur mycket jag vill gå ner och hur lång tid jag har på mig.
Detta kändes lite suspekt så jag frågade vad han hade i åtanke.
Ängeln/djävulen-Stefan hade tänkt ut en liten plan för mig och visade mig därför nya övningar, för han tyckte att jag tränade för lätt!!! kan informera om att svetten lackade bra, men tydligen för lite!

Övningarna jag har fått idag är nog MAQ (jag är inte säker), men jag kallar dom Mördarövningar!
1: de började med en övning som påminner om när man stretchar insidan av låret, man stå bredbent, för över tyngden till ena benet samtidigt som man böjer det, ungefär som om man ska sätta sig ner. Lägg där till att man har en 5 kilos vikt i händerna med raka armar ut från kroppen.

2: utfall! Do I need to say more?! Jag hatar verkligen utfall! men skam den som ger sig.
även i den här övningen har man en 5 kilosvikt i händerna, men jag gjorde ett undantag idag för att hitta balansen.

3: Typ knäböj, Fortfarande med 5 kilosvikt i händerna. Denna gång har man vikten mellan knäna sen när man reser sig upp så sträcker man upp armarna över huvudet.

4: axelträning med knäböj. utgångsposition är typ knäböj, en skivstång framför mig, raka armar. Sträck på benen och dra upp skivstången mot hakan.

5: Axelträning med knäböj igen! utgångsposition är typ knäböj, en skivstång på axlarna. samtidigt som man reser sig så sträcker man upp armarna!

Minimum/övning är 7 rep målet är 15, när man är klar med alla övningar så kör man dom igen. Därefter är det övningar på balansboll. Balans, mage och rygg.

Detta program ska jag köra 2 ggr/vecka till att börja med + 3 konditionspass.

Ok, som att detta inte var nog, maten ska ju också anpassas. 1600-1800 kcal/dag, tallriksmodellen.

Förstår ni nu varför Stefan är en ängel och en djävul?
för er som inte har förstått det så ska jag vara tydligare.
Han är en ängel som engagerar sig i min hälsa och tar av sin tid för att hjälpa mig.
Men han kör förbannat hårt med en, givetvis med mycket vänlighet!

Mina muskler är helt slut – men de känns bra.

Lägger upp en bild på hur jag ser ut nu, kommer under viktminskningsperioden lägga upp nya bilder när det känns nödvändigt!

This is me now!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 423 andra följare

